Alternative Forum For NISMOCLUB


    Tayar utk Nissan Sentra sya

    Share

    josephchia8888

    Posts : 3
    Join date : 25/10/2013

    Tayar utk Nissan Sentra sya

    Post  josephchia8888 on Mon Nov 25, 2013 8:31 am

    Sudah sebulan i cari tayar yg bagus utk ganti tayar Nissan Sentra 1.5SE 2000 saya.. tapi masih tak tahu jenama yg mana bagus.. boleh x korang rekomen saya? Saiz tayar saya ( 205/45 R16 87W )

    tuliperfancy

    Posts : 3
    Join date : 23/10/2013

    Re: Tayar utk Nissan Sentra sya

    Post  tuliperfancy on Tue Nov 26, 2013 2:00 am

    Boleh cuba Michelin PS3 kut... Aku dengar ia agak stabil,kuat dan paling penting tahan lama. Tapi terpulang pada apa yang kamu nak lo.

    yupms

    Posts : 3
    Join date : 24/10/2013

    Re: Tayar utk Nissan Sentra sya

    Post  yupms on Tue Nov 26, 2013 7:22 pm

    pakai second had tayar sudah boleh kan? kan lebig murah dan budget?

    xuanxuan

    Posts : 1
    Join date : 28/11/2013

    Re: Tayar utk Nissan Sentra sya

    Post  xuanxuan on Thu Nov 28, 2013 4:06 am

    Rolling Eyes 
    hi,semua.
    i baru bli secondhand nissan sentra, agak2 ada 10 tahun ni.
    tapi i rasa tayar tu bahaya la tak tau knpa.
    apa jenis tayar sesuai untk kereta i?
    i no idea la! Crying or Very sad 

    manne

    Posts : 3
    Join date : 22/10/2013

    Re: Tayar utk Nissan Sentra sya

    Post  manne on Thu Nov 28, 2013 11:30 am

    I rekomen tayar michelin. Dah bertahun-tahun saya guna jenama ni dan janji bagui. I pernah guna banyak jenis tayar seperti bridgestone dunlop dan sime tapi semua bising dan jadi botak cepat... Michelin lebih tahan lama lo

    chucheongfan

    Posts : 3
    Join date : 21/10/2013

    Re: Tayar utk Nissan Sentra sya

    Post  chucheongfan on Fri Nov 29, 2013 1:11 pm

    Kalao saya pilih tayar ....yg bagus harganya mesti berpatutan, selamat untuk diguna dan tahan lasak..kan jalan di negara kita semua lubang2...

    Sponsored content

    Re: Tayar utk Nissan Sentra sya

    Post  Sponsored content


      Current date/time is Thu Sep 21, 2017 12:43 am